Produkter från GAP

GAP är ett amerikanskt multinationellt klädföretag som grundades 1969. Det har blivit känt för att erbjuda högkvalitativa, avslappnade kläder som jeans, T-shirts och hoodies. Sedan dess ursprungliga butik i San Francisco har företaget vuxit till att omfatta över 3 700 butiker i mer än 50 länder. Utöver huvudvarumärket GAP, äger och driver företaget även Banana Republic, Old Navy, Athleta och Intermix. Trots sina olika varumärken och stilar, står GAP konsekvent för kvalitetsbeklädnad, hållbarhet och positiv social inverkan.

Pris

Produkter från GAP

GAP är ett amerikanskt multinationellt klädföretag som grundades 1969. Det har blivit känt för att erbjuda högkvalitativa, avslappnade kläder som jeans, T-shirts och hoodies. Sedan dess ursprungliga butik i San Francisco har företaget vuxit till att omfatta över 3 700 butiker i mer än 50 länder. Utöver huvudvarumärket GAP, äger och driver företaget även Banana Republic, Old Navy, Athleta och Intermix. Trots sina olika varumärken och stilar, står GAP konsekvent för kvalitetsbeklädnad, hållbarhet och positiv social inverkan.

Om GAP

GAP Inc., mest känd under handelsnamnet Gap, är ett amerikanskt multinationellt klädföretag som grundades 1969 av Donald Fisher och Doris F. Fisher. Dess huvudkvarter ligger i San Francisco, Kalifornien. Märket fick sitt namn baserat på den "generation gap" som var närvarande under dess grundande.

Historik och Expansion

Gaps framgång inleddes med försäljning av Levi's jeans och LP-skivor till konkurrenskraftiga priser i en liten butik i San Francisco. Företaget började senare tillverka och sälja sina egna kläder för att förbättra tillgängligheten och kontrollera varierande kvaliteter och storlekar. Mot slutet av 1980-talet hade Gap blivit det största särskilda klädföretaget i USA. Företaget fortsatte att erövra världen och idag har det över 3 700 butiker i mer än 50 länder runt om i världen.

Märkets identitet

Gap är mest känt för sina avslappnade, ikoniska denimjeans, T-shirts, hoodies och andra vardagliga kläder av hög kvalitet. Dess produktkategori inkluderar kläder och accessoarer för män, kvinnor, barn och baby. Gaps marknadsstrategi har alltid varit inriktad på att nå ut till alla publik, inte bara den yngre generationen, men äldre konsumenter har också hittat attraktiva produkter i deras kollektioner.

Varumärken under GAP Inc.

Förutom huvudvarumärket Gap äger och driver företaget flera andra varumärken inklusive Banana Republic, Old Navy, Athleta och Intermix. Dessa kompletterande varumärken erbjuder en större kundbas med en mängd olika stilar och prispunkter. Men, oavsett vilket varumärke kunderna väljer, är Gaps engagemang för kvalitet, hållbarhet och positiv social inverkan en gemensam nämnare.

Relaterade artiklar om GAP